Κυριακή 28 Μαρτίου 2010

για το Διάστημα..., "ρε γαμώτο"

Θα στείλουν δορυφόρο μαθητές από τη Μυτιλήνη!

 Τύφλα να 'χει η NASA! Τη «μαγεία» των διαστημικών αποστολών θα έχουν την ευκαιρία να νιώσουν δέκα μαθητές από τη Μυτιλήνη! Οι μικροί επιστήμονες που φοιτούν στο 3ο Λύκειο και επιλέχθηκαν από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Διαστήματος (ESA) να συμμετάσχουν στον πρώτο ευρωπαϊκό διαγωνισμό CanSat, ανάμεσα σε έντεκα συνολικά ομάδες, θα έχουν τη δυνατότητα, τον ερχόμενο Αύγουστο, να εκτοξεύσουν στο Διάστημα τον δικό τους πραγματικό μίνι δορυφόρο, σε διαστάσεις ενός κουτιού αναψυκτικού!
Οπως είπε στην «Espresso» ο καθηγητής Φυσικής της ομάδας των μαθητών Γιώργος Κοντέλλης, «σε ένα κουτάκι, που δεν θα είναι μεγαλύτερο από αυτό των αναψυκτικών, βάρους μόλις 350 ml, τα παιδιά θα πρέπει να προσαρμόσουν τον βασικό μηχανισμό του δορυφόρου, δηλαδή, έναν μίνι ηλεκτρονικό υπολογιστή, έναν πομπό και αισθητήρες που θα μπορούν να συλλέξουν πληροφορίες και να μετρήσουν σε πραγματικούς αριθμούς την πίεση, τη θερμοκρασία, την υγρασία, τους ρύπους της ατμόσφαιρας στην οποία θα βρίσκεται ο δορυφόρος».

Τόσο ο κ. Κοντέλλης όσο και οι δέκα μαθητές της Β' Λυκείου θα συγκεντρωθούν τον Αύγουστο στη Νορβηγία, όπου από τη στρατιωτική βάση του ΝΑΤΟ «Αντεα» θα εκτοξεύσουν τους δορυφόρους πάνω σε πυραύλους Intruder, σε ύψος 1.000 μέτρων πάνω από τη Γη. «Μόλις ο δορυφόρος φτάσει στα 1.000 μέτρα θα ξεκινήσει η πτώση του προς το έδαφος. Στο διάστημα αυτό θα πρέπει να καταφέρει να στείλει με τον πομπό του -σε ειδικά προγραμματισμένο υπολογιστή που θα διαθέτουμε- όλες εκείνες τις πληροφορίες που ζητεί ο διαγωνισμός. Για να το πετύχουμε αυτό προσπαθούμε να προσαρμόσουμε πάνω στον μίνι δορυφόρο ένα αλεξίπτωτο που θα κάνει την επιστροφή του σε μας ελεγχόμενη» μας εξήγησε ο κ. Κοντέλλης.

Ο ίδιος σημείωσε ότι και οι δέκα μαθητές του είναι εξαιρετικοί στο μάθημα της Φυσικής, ωστόσο υπάρχει βοήθεια απ' όλους τους μαθητές του σχολείου: «Η ελληνική ομάδα θα έχει την ονομασία "Ικαρομένιππος" (Icaromenippus) και μάλιστα ο δήμος Μυτιλήνης έχει εκφράσει την επιθυμία του να χρηματοδοτήσει την προσπάθεια των μαθητών καλύπτοντας τα έξοδα μεταφοράς τους στη Νορβηγία, ενώ το Τμήμα Περιβάλλοντος του Πανεπιστημίου Αιγαίου προσφέρει την επιστημονική υποστήριξή του». Ο κ. Κοντέλλης εξήγησε ότι η ESA καλύπτει μόνο τα έξοδα πέντε ατόμων (δηλαδή, του υπεύθυνου καθηγητή και των τεσσάρων). «Ετσι, τα εισιτήρια και η διαμονή των υπολοίπων πέντε παιδιών πρέπει να καλυφθούν από εμάς» συμπληρώνει.
Η ομάδα της Μυτιλήνης διάλεξε την ονομασία «Ικαρομένιππος» που ήταν ο ήρωας του πρώτου βιβλίου επιστημονικής φαντασίας που έγραψε στην αρχαιότητα (160 μ.Χ.) ο σοφιστής Λουκιανός ο Σαμοσατεύς. Πραγματεύεται ένα φανταστικό ταξίδι του Ικαρομένιππου στη Σελήνη, την οποία ο Λουκιανός παρουσιάζει κατοικημένη από αλλόκοτα όντα.
ΕΥΑ ΠΑΠΑΔΑΤΟΥ -Πηγές:.espressonews -www.schizas.com

αναδημοσίευση από το φιλικό blog   ΒΙΣΑΛΤΗΣ

Τετάρτη 24 Μαρτίου 2010

25 Μαρτίου και Εθνική Γιορτή.....



......και πάλι το ερώτημα βασανιστικό τα τελευταία χρόνια
Η ΣΗΜΑΙΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ να μπει ή όχι ;;;
 

Θα θεωρηθούμε "εθνικιστές" ;;;
Θα μας πούνε "ξενόφοβους" ;;;; 

Ίσως μας κολλήσουν και το "φασίστες" .....
 

Χρόνια τώρα τρεις γεννιές οι άνδρες του σπιτιού είχαν την ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ να ασχοληθούν με τη ΣΗΜΑΙΑ στις επετείους. 

 


Εγώ λοιπόν τι θα αφήσω "κληρονομιά" στο γιό μου....  
Θα τη βάλω και φέτος κι ας είμαι ο ελάχιστος στη γειτονιά !!!!

bilsot

Κυριακή 21 Μαρτίου 2010

Μπήκε η Άνοιξη

21 Μαρτίου 2010 Εαρινή Ισημερία Πρώτη ημέρα της Άνοιξης !


«Δεν πιστεύω ότι τα μίντια και το Διαδίκτυο λένε ψέματα - λένε ημι-ψέματα ή ημι-αλήθειες. Φωτίζουν την πλευρά που θέλουν, που τους συμφέρει. 

Άρα, λοιπόν, ο επεξεργαστής σου, δηλαδή το μυαλό σου, η κουλτούρα σου κτλ. είναι αυτά που θα ξεχω­ρίσουν τι είναι σκάρτο, τι είναι υπερπληροφόρηση ή παραπλη­ροφόρηση.

Και δεν εννοώ μόνο μια ευφυΐα της γνώσης, αλλά μια ευφυΐα της ψυχής και των σχέσεων, μια συναισθηματική ευφυΐα. 

Οποιαδήποτε μοναδική και αποκλειστική πηγή πληρο­φόρησης, συμπεριλαμβανομένης της θρησκείας, σε οδηγεί σε λαθεμένους δρόμους.  

Θα πρέπει να διασταυρώνεις, θα πρέπει να ερευνάς, να έχεις κριτικό και δημιουργικό πνεύμα. 

Αυτό δεν είναι δυνατόν, αν μιλάμε για έναν πολίτη παθητικό που κάθεται και αποχαυνώνεται, και ό,τι του λένε το μασάει...»

πηγή

από τη συνέντευξη του δρ.  ΓΙΑΝΝΗ  ΠΑΝΟΥΣΗ

στη ΜΑΡΙΑ ΛΥΣΣΑΝΔΡΟΥ

στο περιοδικό  HELLENIC NEXUS τεύχος 39  μήνας Μάρτιος 2010






Παρασκευή 19 Μαρτίου 2010

Μαιευτική στην αρχαιότητα


Σε αυτό το πρόστυπο ανάγλυφο (που εξέχει λίγο) από τη Χαλκηδόνα υπάρχει μια πολυπρόσωπη σύνθεση από την οποία διακρίνονται πέντε μορφές. Στο κέντρο δεσπόζει μία γυναικεία μορφή, η οποία κάθε­ται σε θρόνο. Είναι γυρισμένη προς τα αριστερά και έχει τεντωμένα εμπρός τα δυο της χέρια, τα οποία κρατά μία όρθια γυναίκα. Ακριβώς πίσω από το θρόνο, μία άλλη γυναίκα κρατά με το δεξί της χέρι το κεφάλι της καθιστής γυναίκας και με το αριστερό τον ώμο της. Δύο μικρότερες γυναικείες μορφές πλαισιώνουν την κεντρική τριάδα. Αυτή στα δεξιά φαίνεται να θρηνεί τραβώντας τα μαλλιά της. Όλες έχουν μακριά μαλλιά και φορούν πέπλο.
0 τρόπος με τον οποίο έχουν απεικονιστεί οι τρεις κεντρικές μορ­φές θυμίζει παράσταση τοκετού. Οι δυο όρθιες γυναίκες βοηθούν την καθιστή γυναίκα να γεννήσει. Ο θρήνος της ακριανής μορφής μάλλον δηλώνει ότι η επίτοκος πέθανε πάνω στη γέννα, και το ανάγλυφο αυτό τοποθετήθηκε στον τάφο της νεκρής. Δεν αποκλείεται, μάλιστα, η επιγραφή που διατηρήθηκε στο ανώτερο τμήμα του ανάγλυφου ([ ] ικο[ ] εμε [ ] κατέθηκεν) να δήλωνε και το όνομα της άτυχης γυναίκας.
Το συγκεκριμένο ανάγλυφο είναι προϊόν ανατολικο-ιωνικού εργα­στηρίου του γ' τέταρτου του 6ου αιώνα π.χ.
 
Πληροφορίες για τον τρόπο με τον οποίο γεννούσαν οι γυναίκες στην αρχαιότητα λαμβάνουμε και από μια ερυθρόμορφη πυξίδα του 4ου αιώ­να π.Χ. στην οποία έχει απεικονιστεί, στη μία πλευρά, η Λητώ. καθιστή σε μία καρέκλα, να ετοιμάζεται να γεννήσει τον Απόλλωνα και την Άρτεμη (αριστερά), και στην άλλη η Αφροδίτη να γεννά τον Έρωτα.
Η παρουσία της καρέκλας παραπέμπει στον λεγόμενο «μαιευτικό δίφρο», ο οποίος μας είναι γνωστός από τις γραπτές πηγές. Σε αυτόν τοποθετούνταν οι γυναίκες σε κατακόρυφη στάση για να γεννήσουν με τη βοήθεια της μαίας. Ο γιατρός παρενέβαινε μόνον όταν ο τοκετός δεν ήταν φυσιολογικός. Τον «μαιευτικό δίφρο» περιγράφει ο Σωρανός, γιατρός του 1ου αιώνα μ.Χ. Μας πληροφορεί ότι στο κέντρο του δίφρου πρέπει να υπάρχει άνοιγμα σε σχήμα μισοφέγ­γαρου. Το πλάτος να είναι αρκετό ώστε να χωρούν ακόμη και οι πιο μεγαλό­σωμες. Τα πόδια της επιτόκου πρέπει να ακουμπούν σε υποπόδιο. Τα πλά­για του δίφρου πρέπει να καλύπτονται με σανίδες για να πιάνεται η γυναίκα στις εξωθήσεις, ενώ πρέπει να έχει και πλάτη, ώστε να βρίσκει αντίσταση σε αυτήν  όταν  την τραβάει από πίσω η βοηθός τη στιγμή της εξώθησης.





ΕΥΡΥΦΩΝ
Διαπρεπής Έλλην ιατρός της αρχαιότητας που άκμασε κατά τα χρόνια του Ιπποκράτη στην Κνίδο. Ο Ευρυφών ήταν μεγαλύτερος στην ηλικία από τον Ιπποκράτη, αλλά συνδεόταν μαζί του με στενή φιλία και συνεργασία, παρά τη γνωστή αντίθεση μεταξύ των σχολών Κω και Κνίδου. Αναφέρεται ότι μαζί με τον Ιπποκράτη ενοσήλευσαν και εθεράπευσαν τον βασιλιά της Μακεδονίας Περδίκκαν Β' (452-414 π.Χ.). Άριστος ιατρός ο Ευρυφών, υπήρξε από τους πρώτους ανατόμους ζώων, μνημονευόμενος από τον Ρούφο τον Εφέσιο, Καίλιο Αυρηλιανό, Γαληνό και άλλους.
Συγγραφέας πολλών ιατρικών έργων που δυστυχώς εχάθηκαν, αλλά εσώθηκαν εντός των έργων μεταγενέστερων Ελλήνων ιατρών, οι γνώμες του αφορούν στην μαιευτική και γυναικολογία. Χρησιμοποιούσε δε ο Ευρυφών από τότε τον μαιευτικό δίφρο, το ειδικό κάθισμα δηλαδή, πάνω στο οποίο ελάμβανε χώρα ο τοκετός.
  
Μαιευτικός δίφρος. 
Ένα  ιδιαίτερο σχόλιο πρέπει να γίνει για τον μαιευτικό δίφρο, τον οποίο αναφέρουν  οι αρχαίοι γιατροί συγγραφείς για την διευκόλυνση του τοκετού. Τον δίφρο περιγράφει ο Ιπποκράτης και μεταγενέστερα ο Σωρανός, ήταν όμως κατά πολύ αρχαιότερος. Όπως γράφει ο Ιπποκράτης πρώτος τον είχε μεταχειρισθεί ο Ευρυφών ο Κνίδιος. Οδίφρος ως σελλί ή σκαμνί της γέννας διατηρήθηκε επί σειρά αιώνων και το περιέγραψαν περιηγητές τον 18ο και 19ο αιώνα. Λαογράφοι από την Κρήτη, την Κύπρο και αλλού αναφέρονται στην χρήση του και κατά τον 20ο αιώνα από τις μαμές, οι οποίες συχνά τον κουβαλούσαν μαζί τους όταν πήγαιναν να ξεγεννήσουν κάποια γυναίκα. Σκαμνί της  γέννας υπάρχει τόσο στο λαογραφικό μουσείο της Χίου όσο και στο Μουσείο Μπενάκη στην Αθήνα.
Η λαϊκή ιατρική και οι εμπειρικές μαμές, αν και αγνοούσαν τα έργα του Ιπποκράτη και του Σωρανού χρησιμοποιούσαν όπως έχουν καταγράψει οι λαογράφοι και οι μελετητές της λαϊκής ιατρικής, τις μεθόδους που εκείνοι περιέγραψαν στα βιβλία τους, όπως τις διάφορες σείσεις σε περιπτώσεις δυστοκίας.
ΠΗΓΕΣ 
Αλεξάνδρα Χρ. Oικονομοπούλου
Ιατρός
Υποψήφια Διδάκτωρ Ιστορίας της Ιατρικής του Πανεπιστημίου Αθηνών
Υπεύθυνη Μουσείου Ελληνικής Λαϊκής Ιατρικής
ένθετο ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ "Αρχαιολογικό Μουσείο Κων/πόλεως"

ΦΩΤΟ 
(από πάνω προς τα κάτω)

1.σκηνή τοκετού   επιτύμβιο ανάγλυφο   550-525 π.Χ. Μουσείο Κων/πολης.
2. & 3. Ερυθρόμορφη πυξίδα, περ. 370 π.Χ., Αθήνα, Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο Αθηνών.
bilsot


Σάββατο 13 Μαρτίου 2010

Επετειακή ανάρτηση στο AMATEUR PHOTOGRAPHER

Επετειακό. "καλοκαιρινό ηλιοβασίλεμα στο Πευκί της Εύβοιας"


























Ήταν η πρώτη ανάρτηση πριν δύο χρόνια στις 16/3/2008
όταν αυτό το blog έκανε την εμφάνισή του στο Internet.
Έχουν γίνει 286 αναρτήσεις φωτογραφιών δικών μου
και μερικές φίλων, που με αγάπη μου παραχώρησαν. 
Έχουν γίνει, βάσει των στατιστικών, 7.700 επισκέψεις,
που σημαίνει πως έχουν δει μέσος όρος 10 περίπου φίλοι
την ημέρα  τις αναρτήσεις.
Αυτό που μετράει όμως σ' αυτή την προσπάθεια
είναι οι γνωριμίες και οι φιλίες, που αναπτύσσονται 
μέσα από τα σχόλια και την επικοινωνία.
Θερμά ευχαριστώ όλες και όλους!
Υπόσχεση για όλο και πιο όμορφες φωτό!
Βασίλης. 

Παρασκευή 5 Μαρτίου 2010

ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ....

Όποιος νομίζει πως ήρθε η ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ
με τα ....νέα οικονομικά μέτρα
δεν έχει παρά να ρίξει μια ματιά
 

Πέμπτη 4 Μαρτίου 2010

Απάντηση στους Γερμανούς "φίλους".....


Ένδειξη Διαμαρτυρίας
Το ΙΝΚΑ, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για την πρω­τοφανή στην μεταπολεμική περίοδο της Ευρώπης που φροντίσαμε όλοι να ξεχάσουμε τις θηριωδίες και τις εκατόμβες 10Οδων εκατομμυρίων νεκρών από την λαίλαπα της Γερμανικής σβάστικας, που ήθελε να ενώσει τον κόσμο με την βία, για το δημοσίευμα του Ροουε με όρθιο το δάκτυλο της Αφροδίτης και υπό­τιτλοι Έλληνες κλέφτες, επειδή δεν είναι οι Έλληνες κλέφτες, αλλά μόνο μια συγκεκριμένη γνωστή ομάδα,
ΚΑΛΕΙ ΟΛΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΣΕ ΜΠΟΫΚΟΤΑΖ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ ΠΡΟ­ΪΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΩΝ, ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΕΑΝ ΖΗΤΗΣΟΥΝ ΣΥ­ΓΝΩΜΗ ΜΙΚΡΗ Η ΜΕΓΑΛΗ.
Από 25.02.10 ΜΠΟΫΚΟΤΑΖ

ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΓΕΡΜΑ­ΝΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ
 
ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ 
ΑΠΟ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΚΑΤΟΙΚΟΥΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ.